جديد ترين محصولات
ادامه لیست
چهار شنبه 28 تیر 1396

پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه School Self Concept Inventory

خودپنداره مثبت کلید رشد و سازندگی فردی و اجتماعی است. تصوری که شخص از وحدت و یکپارچگی وجود خویشتن دارد، نحوه‌ای که خود را می‌بیند، مجموعه ویژگی‌هایی که با خود در ارتباط است و استنباط‌هایی که از مشاهده خود در بسیاری از موقعیت‌ها به عمل آورده است.

یکی از اهداف مهم در امر آموزش، فرایند خودپنداره مثبت در دانش‌آموزان است. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش این مولفه در دانش‌آموزان منجر به نتایج مطلوب در آموزش و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود. هر فرد در ذهن خود تصویری از خویشتن دارد. به عبارت دیگر، ارزشیابی کلی فرد از شخصیت خویش را «خودپنداره» یا «خودانگاره» می‌نامند. این ارزشیابی ناشی از ارزشیابی‌های ذهنی است که معمولاً از ویژگی‌های رفتاری خود به عمل می‌آوریم. در نتیجه، خودپنداری ممکن است مثبت یا منفی باشد. مفهوم «خود» به صورت سازمانی دینامیک، نخستین بار به وسیله لکی مطرح شد. به نظر او، رفتار آدمی تظاهر و انگیزه‌ای است که هدف آن، ثبات خود در اوضاع ناپایدار است.

خودپنداره مثبت کلید رشد و سازندگی فردی و اجتماعی است. تصوری که شخص از وحدت و یکپارچگی وجود خویشتن دارد، نحوه‌ای که خود را می‌بیند، مجموعه ویژگی‌هایی که با خود در ارتباط است و استنباط‌هایی که از مشاهده خود در بسیاری از موقعیت‌ها به عمل آورده است.

پرسشنامه حاضر در سال 2004 توسط بی‌یسن‌چن پس از اجرا بر روی 1612 دانش‌آموز دوره دبستان ساخته شد. تمرکز پرسشنامه حاضر بر سنجش خودپنداره دانش‌آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی است و بر این اساس خودپنداره را در سه سطح عمومی آموزشگاهی و غیرآموزشگاهی مورد سنجش قرار می‌دهد.

بخشی از سوالات:

1- معمولاً دیگران می‌گویند، من خودم را دوست دارم.

2- من دوست دارم در کلاس به سوالات جواب دهم.

3- من احساس می‌کنم شخص خوشحالی هستم.

 

logo-samandehi
سبد خرید شما
تعداد محصول 0
  1. محصول
  2. قیمت
  3. تعداد
جمع خرید شما 0 تومان
سبد خرید خالی کردن سبد خرید
عضویت در خبر نامه
ایمیل  
شماره موبایل
 
 
عضویت انصراف از عضویت
پيگيري سفارشات
کد پیگیری سفارش:  

ارسال کد سفارش
LiveZilla Live Help
پیاده سازی شده توسط گروه برنامه نویسی آوا - Powered By AVASHOP