جديد ترين محصولات
ادامه لیست
چهار شنبه 28 تیر 1396

پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد

به گفته فترمن ، خودتنظیمی و خود کنترلی از فرآیندهای مهم روان شناختی هستند که به خودکارآمدی و توانمند سازی یادگیرنده می‌انجامد.

پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد

پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد حاوی 14 سوال است که توسط بوفارد و همکاران در سال 1995 طراحی و توسط کدیور در سال 1380 در ایران هنجاریابی شده است.این پرسشنامه میزان خودتنظیمی را در افراد مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهد.

به گفته فترمن ، خودتنظیمی و خود کنترلی از فرآیندهای مهم روان شناختی هستند که به خودکارآمدی و توانمند سازی یادگیرنده می‌انجامد.خودتنظیمی به فرآیندی اشاره دارد که در آن فراگیر به طور نظام مند، افکار، احساسات و رفتارهای خود را در دستیابی به اهداف موردنظر هدایت می‌کند.(پینتریج،2000؛ شانک و زیمرمن،2008)

در یادگیری خودتنظیم دانش‌آموز مهارت‌هایی برای طراحی، کنترل و هدایت یادگیری خود دارد و ضمن دارابودن تمایل برای یادگیری قادر است کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کند (زیمرمن و پونز،1986)

زیمرمن خودتنظیمی را مشارکت فعال فراشناختی، انگیزشی و رفتاری فراگیران در فرآیند یادگیری توصیف کرده است .فراگیران خودتنظیم، اهداف مشخصی برای خود در نظر می گیرند و برای دستیابی به آنها راهبردهایی را به کار می‌برند . این یادگیرندگان خود شروع به یادگیری می‌کند. .برپیشرفت یادگیری خود نظارت دارند و آن را ارزیابی می‌کنند.انگیزش درونی و خودانگیختگی در عمل از دیگر ویژگی های یادگیرندگان خودتنظیم است.

شیوه نمره‌گذاری با استفاده از مقیاس نمره‌گذاری طیف لیکرت از کاملاً موافقم (نمره 5) تا کاملاً مخالفم-(نمره1) می باشد.

 

بخشی از سوالات:

- برای برنامه ریزی زمان مطالعه وقت صرف می‌کنم.

2- زمانی که مطالعه می‌کنم اهداف خود را دقیقاً یررسی می‌کنم.

3- وقتی در حال مطالعه هستم سعی می‌کنم بین مطالب ارائه شده در کلاس و مطالب کتاب ارتباط برقرار کنم.

 

logo-samandehi
سبد خرید شما
تعداد محصول 0
  1. محصول
  2. قیمت
  3. تعداد
جمع خرید شما 0 تومان
سبد خرید خالی کردن سبد خرید
عضویت در خبر نامه
ایمیل  
شماره موبایل
 
 
عضویت انصراف از عضویت
پيگيري سفارشات
کد پیگیری سفارش:  

ارسال کد سفارش
LiveZilla Live Help
پیاده سازی شده توسط گروه برنامه نویسی آوا - Powered By AVASHOP